luty12

Dieta bogata w potas

dodano: 12 lutego 2016 przez krazia


 Co jeść, by dieta była bogata w potas? Przede wszystkim banany, jagody, kwaszoną kapustę, jajka, marchewkę i produkty mięsne. To są naturalne źródła tego pierwiastka. Bardzo ważne jest, by był on dostarczany właśnie w sposób naturalny, poprzez spożywanie produktów zawierających go, gdyż potas w jedzeniu jest znacznie lepiej wchłaniany przez nasz organizm w procesie trawienia niż ten dostarczany w różnego rodzaju kapsułkach.

 
Ktoś może zapytać jednak, po co w ogóle ten potas jest mu potrzebny?
Otóż po to, by serce prawidłowo pracowało, by mięśnie były silne i nie bolały po większym wysiłku, wreszcie po to, by nerwy łatwiej dawały utrzymać się na wodzy. To tylko niektóre, podstawowe właściwości potasu. Jednocześnie, kiedy zauważamy, że nie jest tak jak wyżej napisałam – to znaczy, że najprawdopodobniej mamy poważny niedobór tego pierwiastka w organizmie.
 
W takiej sytuacji albo należy zastosować dietę bogatą w jego źródła, albo wybrać prostszy i szybszy sposób – udać się do apteki i kupić odpowiednie tabletki. Warto mieć je jednak cały czas w domowej apteczce, gdyż potas tracimy w bardzo wielu okolicznościach: podczas biegunki, wymiotów a także w czasie wzmożonego wysiłku fizycznego, związanego na przykład z uprawianiem sportu. A równowagę trzeba zachować…

photo
waga z warzywami: dieta bogata w potas Zdjęcie pochodzi z notki Dieta bogata w potas


Dodaj do:


Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Odpowiedzi moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Nie ma jeszcze komentarzy - wyraź swoją opinię jako pierwszy